Tuesday, February 22, 2011

kata-kata sang pencinta...

Tuhanku,

Seandainya telah Kau Takdirkan dia milikku,

tercipta buatku,

dekatkanlah hatinya dengan hatinku,

tetapkanlah kemesraan antara kami,

agar kebahagian ini kekal abadi,

dan tuhanku...

seiringkanlah kami mengharungi hidup luas ini

ke tepian yang sejahtera.

tetapi...tuhanku yang maha pengasih,

seandainya telah Kau takdirkan dia bukan milikku,

bawalah dia jauh dari pandanganku,

luput dari ingatanku,

dan peliharakanlah aku daripada kecewa,serta...tuhanku yang maha mengerti,

berilah aku kekuatan

melontar banyangannya ke dada langit

hilang bersama senja merah dan gelap pekat awan,

agar aku bisa bahgia wlau tanpa dirinya,

dan tuhanku yang maha pencipta,

gantilah yang telah hilang,

tumbuhkanlah kembali yang telah patah,

meskipun tidak sama dengan dirinya,

biar sekuat mana pun aku menyintai dirinya,

aku pohon agar tuhanku,

melenyapkan perasaan ini,

sekiranya dia ditakdirkan bukan milikku,

tetapi...

sekiranya dia ditakdirkan untukku,

ku pohon agar takdir memperkuatkan kasihku padanya...

selagi tidak melebihi kasihku pada-Mu...

AMIn.......

1 comment:

  1. aMiiN.

    SeMoGa SaNG MaHa CiNTa SeGeRa MeNGaBuLKaN DoaMu YaNG TuLuS PeNCiNTa,aKu SaNG PeNCiNTa KaN SeLaLu MeNG aMiN iN DoaMu SeGeRa MeNJaDi NYaTa

    ReplyDelete