Tuesday, April 26, 2011

Kuat kan semangat kau wahai sahabat....

Sahabat yang baik ada lah sahabat yang sanggup susah senang bersama...sahabat yang baik juga akan sentiasa mendoa kan yang terbaik untuk awak...kenapa mesti terluka wahai sahabat?? tapi percaya lah pada janji Allah..yang Allah sudah sedia kan yang terbaik untuk kita cuma masa sahaja yang akan menentukan...biar lah orang buat kita tapi jangan kita membalas nya...doa kan untuk orang itu Allah akan mendengar akan makbul kan doa orang yang teranaya...sahabat...cinta yang sejati adalah untuk Allah...bukan untuk manusia..hati yang lemah adalah hati yang dikuasai oleh nafsu...minda yang negetif adalah minda yang dikuasai oleh syaitan...percaya lah pada janji Allah...marah bila ada orang lain menganaya kawan kita tapi aku sendiri tak mampu berbuat apa-apa untuk dia..

Seorang sahabat tidak akan menyembunyikan kesalahan untuk menghindari perselisihan, kerana kasihnya ia memberanikan diri menegur Apa adanya. Sahabat tidak pernah membungkus pukulan dengan ciuman, tetapi menyatakan apa yang amat menyakitkan dengan tujuan sahabatnya mau berubah....


Yang berada di samping kita, siapa yang mengasihi kita saat kita merasa tidak dicintai? Siapa yang ingin bersama kita pada saat tiada satu pun yang dapat kita berikan? Merekalah sahabat kita. Hargai dan peliharalah selalu persahabatan.






No comments:

Post a Comment