Wednesday, July 27, 2011

oyeaaa...alhamdulilah dpt jmp Ramadhan lg

pose uitt pose...lagi 4 hari je lagi nak masuk bulan puasa, tiap2 tahun bulan yg paling sy nnt kan ada lah bulan Ramadhan...dan bila tiap2 tahun datang je Ramadhan sy akan rasa bersemangat dan sangat gembira. Tiap2 tahun jg sy tak sbr2 nak menanti bulan yg penuh keberkatan dan kemuliaan dan tiap2 tahun juga lah sy sentiasa pasang azam..."azam" errmm seperti org lain jg nk perbaiki kelamahan dan ketakwaan diri.

Sy bersyukur sangat dpt pertemukan ramadhan lagi, bulan yg paling buat sy tenang dan rezeki yg melimpah ruah. Mungkin dah jadi lumrah bila tiap2 tahun org akn bercerita psl bulan puasa tp kisah bulan ramadhan ini paling special dgn kata2 hikmah dan ketakwaan.

Tapi paling ketara klu bulan puasa org akan bercerita bab mkn. Bulan puasa ni lah bulan rezeki klu tgk bulan puasa lah org byk berniaga dan lihat lah makanan2 yg dijual.

Bila cerita bulan Ramadhan byk kenangan sgt, ingat masa time sekolah sy dan kwn baik sy matun kita org selalu terawih, solat subuh bersama kdg2 buka puasa sm2 saat tu bila ingat kan balik rasa diri ni tenang sangat masa tu bila Ramadhan mcm2 aktiviti kami akan lakukan..mengaji, dengar ceramah sana sini yang paling best bila dpt Qiamulai dekat surau best nya time tu, rasa hidup penuh dgn Islamic ialah dapat kawan pula yg memang kuat pegangan nya so sy pun terikut2 dan bila dewasa errrrmmm....tak sehebat dulu lah.

Berharap Ramadhan kali ini membawa seribu satu rahmat dan berkat serta keajaiban dan hati sentiasa tetap dan beriman serta kuat dan sabar dan bermohon pada Allah supaya doa dimakbulkan walau pun tidak layak untuk meminta. Paling penting sy dpt memperbaiki kelemahan dan meningkat kan keTakwaan.

" Kekuatan diri kita diukur bukan kepada banyaknya amalan yang kita buat tetapi ia dinilai sejauh mana kita berusaha meninggalkan perbuatan dosa dan maksiat di dalam kehidupan kita."

No comments:

Post a Comment