Wednesday, November 23, 2011

Redha vs tawakal


kalau kita tahu masa depan kita rasa-rasa apa akan jadi pada kita hari ini. Tak ada manusia yang ingin kan susah tak ada manusia mahu menangis, tapi itu lah garam dalam hidup manusia. Kadang-kadang kita gembira sangat, kadang-kadang kita sedih ada masa kita senang ada masa kita susah..sebab itu lah warna dalam kehidupan.

Jodoh macam rezeki..rezeki pun macam jodoh...kalau kita tak usaha dia tak akan datang bergolek depan kita.

Sebagai mana kita menharap rezeki yang banyak macam tu juga kita mahu kan jodoh yang terbaik, tapi manusia kadang dia terlupa siapa diri nya. Apa hak dia untuk melawan takdir yang telah ditentukan.

Setiap perjalanan hidup ini ada dugaan yang datang menghampiri. Tidak kira sama ada kita rela atau tidak ia pasti menjengah kehidupan kita. Semua hamba-Nya pasti merasa dengan cubaan dan dugaan yang dihulurkan agar kita sebagai hamba-Nya yang hina tidak pernah lupa dan alpa bahawa Dia adalah pentadbir alam yang sebenar-benarnya.

Kita tidak akan pernah tahu apa yang Allah atur kan untuk kita, tapi kita tahu apa yang perlu kita lakukan dalam hidup kita. Apa yang terbaik untuk kita.

terbaca pada kata hikmah ini "Jangan pernah menyerah! Jika Tuhan belum menjawab doamu, itu karena Tuhan punya rencana yg lebih baik tuk hidupmu"


jangan putus untuk berdoa pada Allah sebab itu lah pendengar yang paling tepat untuk kita pinta.

pesanan untuk diri sendiri:-

-jangan putus untuk berdoa.
-jangan menyesal pada setiap perkara yang awak lakukan.
- jadi lah diri sendiri .
-jangan menangis diatas kesusahan atau kegagalan.
-berusaha lah untuk jadi yang lebih baik walau bukan yang terbaik.
- Yakin pada diri sendiri.
-jangan putus asa.

No comments:

Post a Comment