Wednesday, July 10, 2013

Cinta Rindu Ramadhan....



Syukur alhamdulilah, lagi sekali diberi kesempatan untuk bertemu ramadhan kali ini. Hari ke 2 berpuasa alhamdulilah segala nya berjalan lancar hati tenang tak terkata, redha dengan perkara yang lepas tetap berusaha untuk menjadi yang lebih baik, lagi2 di bulan yang mulia ni...serius rindu sangat dengan Ramadhan setiap kali nak masuk bulan ramadhan mesti ada satu perasaan yang pelik macam bercinta pula kan, mungkin ini lah dinama kan "Rindu Cinta Ramadhan".



Tahun terakhir!!! ye ke?? inshaAllah kalau ini yang tertulis, teruja tu tak lah sebab nya rasa sayang sangat nak tinggal kan amalan solo yang biasa sy buat. Mungkin orang kata hidup akan lebih bermakna dan lengkap bila kita mampu buat amal bersama, sy harap inshaAllah.


Satu benda yang sy rindu lepas ni mungkin tak dapat nak bertarawih dengan kawan2...bersahur dengan kawan2...berbuka dengan kawan2...bertadarus dengan kawan2 dan semua nya dengan kawan2 dan yang paling saya akan rindu bila saya sendiri di bulan ramadhan....mungkin saya tak faham lagi rasa nya macam mana bila puasa berkeluarga....^_^


Mungkin tahun depan sy kena bahagi kan masa untuk berbuka dengan keluarga sendiri dan keluarga baru hehehe...apa pun doa saya moga amalan saya lebih berkat dan bertambah...itu yg saya nak sangat dan mampu menjadi yang lebih baik...aminnn..


Banyak sangat kenangan masa bulan ramadhan masa zaman single and available, time tu life tak fikir pun bila lah akan berbuka dalam berkeluarga, masa tu rasa happy ending on ramadhan lah sebab ketenangan tu susah nak digambarkan.


Tiap2 tahun juga berdoa supaya kesilapan yang pernah sy buat tidak diulanggi tapi manusia kan sentiasa gagal dalam pertahan kan iman...sekecil2 kesalahan hingga yang besar kadang itu lah yang buat kan rasa diri ini terlalu lemah dan kerdil sangat...Ya Allah berikan lah keimanan yang utuh untuk hamba menjalani hidup ini.


Doa saya untuk bulan ramadhan....


Ya Allah berikanlah hamba iman yang teguh.
Ya Allah berikanlah ke ampunan kepada hamba ini.
Ya Allah berikanlah hidayah yang sebenar benar nya pada hamba ini.
Ya Allah berikanlah hamba kekuatan serta ketabahan.
Ya Allah berikanlah hidayah keteguhan iman dalam hati ibu bapa ku serta selamat kan mereka.
Ya Allah ampunkan lah dosa ke dua ibubapa hamba ini.
Ya Allah beri lah hidayah pada keluarga hamba serta selamat kan lah mereka.

No comments:

Post a Comment