Tuesday, March 15, 2011

Alhamdulilah..Syukur ...

Setiap apa yang berlaku pasti ada hikmah itu lah kata-kata yang selalu aku pegang untuk penguat jiwa. Aku tak mampu melawan takdir atau mengubah takdir kerana aku ada lah hamba Allah sekedil-kedil manusia dan mahluk pada muka bumi ini. Apa yang aku fikir??? Macam-macam yang aku fikir hidup mati, dunia akhirat, dosa pahala benda yang berkait rapat dengan aku setiap hari. Aku tidak kuat tapi aku cuba untuk kuat menghadapi dengan tenang, sabar dan berSYUKUR…perkataan SYUKUR itu lah yang selalu aku ungkap bila aku dalam keadaan apa sekali pun senang atau susah bila aku dibawah atau diatas itu lah perkataan yang aku selalu aku lafaz kan “syukur alhamdulilah” aku tak pernah menyesal atau menyalah kan takdir bagi aku itu semua ada lah hikmah dari Allah s.w.t. Ayat yang selalu aku remind dan aku set dalam hati dan fikiran aku ialah “Allah tidak akan menguji umat nye diluar batas seorang manusia”.


“Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkan-Nya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripada-Nya”. (al-Ra’du: 11)

No comments:

Post a Comment