Thursday, May 12, 2011

Insan yang bergelar emak...


Entri saya selepas luahan yang tak kesampaian, macam-macam yang berlaku pada saya lately ni tapi saya tetap bersyukur dan redha walaupun saya tak lah kuat mana pun untuk menghadapi setiap apa yang berlaku. Setiap orang akan merasa diatas dan ada masa diakan rasa dibawah dan saya sudah merasakan nya. Sangat perit tapi saya redha sebab saya tahu Allah sedang menguji saya. Baru-baru ni pada tarikh 27 April 2011 emak kena tahan wab masa tu bertapa risau, sedih dan sayu nya hati melihat mak. Tak dapat saya bayang kan hidup saya tanpa emak dan abah. Bila saya tengok abah aku juga turut sedih sebab terpaksa berdikari seorang tanpa emak disisi dan saya menjaga emak setiap hari selama 6 hari dihospital dan selama 6 hari itu juga lah saya tak makan, tak rehat dan tak tidur dengan lena sampai berat saya boleh turun mendadak sampai 5kg.

Ntah kenapa hati ini lately ni asyik2 sedih dan sayu maybe terlalu fikir kan mak dan abah saya tak mampu buat apa2 untuk mereka hanya doa dan harapan yang saya mampu harap kan dalam hati ini. Itu lah bila hati kita senang dan gembira ada masa nya kita akan bersedih dan masa nya adalah hari ini tapi saya bersyukur sangat walau apa pun saya masih berdiri teguh dan mampu tersenyum dan masih dapat control perasaan ini.

Hampir 8 hari emak di wab dan akhir nye hari ke 8 mak dapat keluar Ya Allah bertapa saya bersyukur sangat pada Ilahi dan tetiba air mata yang payah nak mengalir ni boleh jatuh bertitik2 sebab saya dapat melihat mak keluar dan dapat lihat abah bersama mak, saya tak sanggup tengok mak kat wab yang mcm tin sadin tu, betul lah kata orang tak semua hospital kerajaan ni bagus dan yang saya lihat memang tak bagus hospital klang ini.

Tetiba baru teringat hari ibu hari tu 7 may, saya ni memang tak pandai nak susun ayat atau nak bagi ayat copy ayat cukup terel hihi...Tapi percaya lah emak anak mu ini terlalu sayang kan mak dunia akhirat.

Tiada yang lebih berharga dalam hidupku ini

hanyalah pergorbanan mak yang telah bersusah

payah membesarkan ayong..

segala keperitan yang pernah mak harungi ketika

membesarkan ayong tidak dapat ku bayar dengan

apa jua bentuk sekali pun.

mak..terima kasih di atas segalanya..

selama 26 tahun mak membesarkan

ayong selama itu jugalah ayong rasa

cukup bahagia dan gembira ketika bersamamu...

walaupun kita berjahuan percayalah tidak

pernah sehari ayong melupakan mak

dan mendoakan emak..pengorbanan

emak pada ayong tidak dapat ayong

bayar dengan wang ringgit tapi

sedaya mampu akan ayong turut kan

kehendak mak jika itu yang mampu

membahagia kan emak...

emak percaya lah pada anak mu ini...

yang teramat menyayangi diri mu

dunia dan akhir...kasih nya diri ini

pada diri mu hanya Tuhan yang tahu...

Salam sayang dariku untuk emak...

cu..cik ani...atok...emak...cik jas...anjang...maksu (ibu-ibu yang sentiasa teguh dgn gelaran ibu mithali)

No comments:

Post a Comment