Thursday, June 14, 2012

Bila saya memendam sesuatu....

semalaman terfikir dan akhir nya mata tak tido sebab terlalu banyak berfikir...apa yang sy fikir kan sekarang ada lah masa depan saya, hidup memang susah untuk kita duga, setiap perjalanan hidup kita ini, kita yang akan mencorak kan nya. Tak akan ada manusia yang tahu akan perjalanan hidup nya. Tapi manusia merangcang Allah yang menentu kan.

Cepat sangat masa berlalu, sedar tak sedar bulan rejab pun dah masuk pertengahan. Kemudian Syaban dan seterus nya Ramadhan, susah untuk saya bagi tahu apa yang terbuku dalam hati ini sebab apa yang saya luah kan sememang nya belum tentu menemukan penghujung nye.

Semakin hari sebenar nya saya masih memikirkan benda ini (tak payah lah saya sebut benda apa) tapi alhamdulilah saya masih berdiri disitu dengan keadaan yang tenang dan sabar walaupun saya sendiri tak tahu sampai bila. Sebab seperti ayat saya tadi tak akan ada manusia yang tahu masa depan dia. Kecuali dengan usaha dan tawakal.

Macam ustaz cakap sabar lah dengan ujian Allah sebab sabar itu cantik dan ustaz cakap jangan mengharap kan Syurga kalau belum sampai diuji dan saya selalu dengar dan pegang kata2 ustaz itu.

Selagi saya bernyawa dimuka bumi ini saya akan kuat dan sabar menghadapi segala nya biar lah apa pun penghujung nya nanti baik atau tidak saya akan tenang menghadapi nye. Suatu hari bila saya bersedia saya akan share apa benda yang buat saya sangat serabut dalam kepala saya ini.

Saya perlu kan sokongan dan semangat dengan itu semangat saya ada lah mak dan abah saya, adik beradik saya, kawa-kawan saya, sedara seislam saya...dan diaaaa (^_^) Saya akan sentiasa berdoa agar semua nya akan berakhir...amin

No comments:

Post a Comment