Wednesday, June 1, 2011

Berkawan masih ada batas nya...

Bercinta pernah ke saya bercinta...ishh garut je, tapi cinta saya hanya pada Allah yg esa. Berkawan yea biar lah seribu tapi beribu ke kawan sy hahahaha..Berkawan ni best dapat pula kawan yg satu kepala lagi seronok. Lagi best bila dapat susah senang bersama eceehh dah macam org bercinta pula. Kawan tak semesti nya perempuan saja dan tak juga lelaki saja, setiap manusia tu punya perangai dan persenaliti yang berbeza. Kawan juga ada macam2 jenis. Alhamdulilah saya jumpa kawan2 yang baik tapi ada juga yang tak ok. Kalau org macam tu selalu nya saya buat tak tau je. Lari2 pada dia bukan niat sy nak memilih kawan tp kalau dah kawan tu menyesat kan kita buat apa.

Berkawan dengan lelaki memang best dapat pula yang gila2 tapi dlm gila2 nya tu still ada batas pergaulan. Budak lelaki ni selalu nya pantang di bagi peluang rezeki depan mata kata nya. Lelaki dgn perempuan ni pun ada beza nya mengenai perangai diorang setengah kawan saya tak suka kawan dengan lelaki kata nya bukan mahram dan setengah lagi kawan saya kata almost kawan dia semua lelaki be course lelaki lbh open minded kata nya. Bagi saya tak kisah balance lelaki ada penpuan pun ada. Kalau kita pandai jaga diri dan batas saya rasa tak ada masalah. Tapi itu lah pendapat masing2.

Batas!! ia memang ada batas dalam pergaulan, ada lah seorang lelaki kwn sy je, sy ni bila ingat kan dia balik sy rasa tak ada kawan mcm dia pun tak apa. Apa ke tidak nya batas perempuan lelaki langsung tak ada. Niat sy ikhlas berkawan tapi cuba amik kesempatan tapi nasib baik lah kan saya ni pandai bawa diri last sy dapat mengelak dari dia dan selepas ni saya tak nak jumpa dia together. Sepanjang sy berkawan dengan dia selama 1 tahun sy selalu ingat kan dia batas dan sy bukan perempuan yg tak ada batas tapi dia ni jenis tak faham agak nya selambe je pegang2 tangan sy dan after this start from the moment saya tidak akan keluar lagi dengan dia. Mamat yang tak reti bahasa ni. kot ia pun suka dekat sy macam tu ke cara nye sepatut nya dia kena respect saya tapi ini sebalik nya.

Betul lah kata kawan saya Nuraimi. Awak jangan berani sangat dengan lelaki ni bukan semua lelaki ni apa yg kita fikir, so lepas ini sy tidak lagi buat perangai mcm tu keluar dengan lelaki hanya berdua sahaja. Kalau keluar pun kwn2 yg saya btl2 rapat tapi tak lah percaya 100%.

Teringat pada satu adis rasullah s.a.w :-

Janganlah seorang lelaki berdua-duaan dengan wanita kecuali
bersama mahramnya. Janganlah salah seorang dari kalian berdua-
duan dengan seorang wanita, kerana syaitan akan menjadi ketiganya.


No comments:

Post a Comment