Friday, December 2, 2011

Pujian hanya untuk Allah...

tengah-tengah belek fb sendiri tetiba ada orang tegur, bila ingat balik dia ni budak school mate sy dulu kira senior sy dulu lah...kata-kata nya tetiba buat saya terfikir...


"awak tu baik sangat jarang nk jumpa org mcm awak"


"dulu sy pernah ajak awak kuar time skolah tp awak kata tak nak, awk tu baik sgt"


"dulu awk jalan mesti awk tunduk je"


"dulu time sekolah awk nampak alim je, sy nk dekat pun malu"


tetiba saya tersimpul malu dgn pujian yang terlebih itu...itulah kata-kata ex-school mate sy dulu terfikir baik sangat ke saya ni dulu, tapi bila difikirkan balik rasa nya tidaklah sebaik apa yang difikirkan. Memang dulu saya menjaga batas pergaulan tapi lumrah manusia kadang dia tersasar dari landasan.


Iman yang teguh belum tentu akan selama nya teguh macam tu juga lah saya, tapi kita yang perlu berfikir apa yang terbaik untuk kita.


Disetiap nafas kadang kita terlupa bahawa kita ini milik Allah, terlupa dan terleka dengan nikmat dunia yang fana ini. Masih tidak sedar akan ada nya kehidupan akhirat yang kekal abadi bumi cinta yang sedang luka ini, penuh penipuan dan tipu daya.


Nilai sesebuah amal itu tidak dapat ditentukan berdasarkan kepada pujian manusia. Apa yang lebih penting adalah penilai Allah s.w.t.

No comments:

Post a Comment