Wednesday, January 4, 2012

cerita diakhir 2011

Dihari ke 4 untuk tahun 2012, tak sempat nak update sebab tak bawa laptop, malam ni baru berkesempatan untuk menconteng entry sy...berlalu sudah tahun 2011 dan selangkah lagi saya untuk tahun ini, tiap-tiap tahun sy akan berfikir apa perkara akan saya lalui tapi tiada manusia akan tahu nasib yang Allah telah takdir kan.

Berakhir nya tahun 2011 sy berada di Sungai Petani dan Pening dan saya nk bg tahu yg saya sangat happy sebab dpt berada disamping kawan baik sy, dia adalah seorang kawan yang baik serta pendengar yg sangat setia dulu masa sy down gila2 dia lah penyejuk hati kata2 semangat dia masih terngiang2.

Kami berjumpa dan bertukar2 cerita sampai lewat pagi cerita 4 tahun punya mau nya tak panjang itu pun still ada tertinggal hehehe dan seperti biasa cerita nya akan buat saya sangat shock...

Cerita yang dikongsi bersama2 akan jadi teladan untuk sy sebab setiap perkara yang dia share membuatkan sy selalu mengucap panjang dan saya selalu berdoa agar saya tidak sejauh itu tersimpang dari landasan yang benar. Setiap perkara yang dia cerita pada saya live dia dan kawan2 dia buat saya terfikir panjang.

Manusia tidak akan duji diluar batas seorang manusia tapi manusia itu juga yang selalu mensasarkan diri sendiri dari landasan yang sebenar. Setiap manusia ada ujian nya sendiri dari segi apa sekali pun tapi kenapa manusia selalu tidak sedar akan batas seorang hamba.

Tidak akan halal pada yang haram...ya Allah ampun kan dosa2 hamba2 mu yg jahil serta hina ini.

No comments:

Post a Comment