Monday, February 13, 2012

kurus feat gemuk

Sapa pernah gemuk macam saya? bila ingat kan balik macam mana saya gemuk dulu rasa takut pula, sebab sekarang saya rasa akan kembali ke zaman itu...tidakkkkk...

Ingat lagi masa saya gemuk dulu rasa macam malu pun ada sebab masa tu saya rasa sangat semput buat apa pun rasa nak pancit, jalan lama sikit dah penat pastu bila hiking mesti saya akan pancit awal2 lagi huhuhu. itu tanda nya badan kita berat ye...

Serius jealous bila tengok orang lain makan macam mana banyak pun still slim tapi tidak saya. Makan tak boleh overdose mesti confirm akan naik mendadak huhuhu...

percaya atau tidak dulu berat saya 70kg dan sekarang berat saya 56kg tapi hari ini 59kg ohhh tidakkk....nasib saya tinggi sikit 160 je kalau tidak memang saya dah macam ayam katik yang gemuk hahahaha...

Sebenar nya perkara yang buat saya tetiba nak share dalam blog ni sebab terlalu risau akan berat badan sendiri ni. Nak kata senang hati tak ada lah, makna nya berat badan saya ni tidak lah dipengaruhi oleh otak.

Tetiba ingat masa gemuk dulu, bagus juga gemuk sebab saya nak makan apa saya sumbat je pasti habis tapi yang pelik nya sekarang, makan sikit mana pun pasti akan berlebih huhuhu..tak suka penbaziran, jadi saya rindu kan selera saya yang dulu.

Mula-mula masa saya turun berat badan saya tak perasan, tapi bila orang tegur baru saya perasan cuma apa yang saya ingat selera makan saya makin berkurang....

saya nak share apa tips yang boleh saya turun berat badan.

1. Saya kurang makan nasi.
2. Tiap2 hari exercise.
3. Tiap2 hari sauna.

Benda2 ni lah yang buat saya turun dalam masa 1 tahun lama kan hehehe...tapi nak consistent bukan main payah.


Saya setahun yg lepas hehehe ^_^



saya 5 tahun dulu ^_^

No comments:

Post a Comment