Thursday, February 23, 2012

lagi saya memasak^_^

kenapa bila kita pandai masak je mesti org akan cakap "dh dekat dh ni" "dh boleh sangat dh ni" "dah ada ciri2 isteri mithali dah ni" perggg ayatttt...

habis kalau org yg tak pandai masak tu, yg tak pandai jaga budak kecik tu, so makna nya lambat lagi lah hahahaha..

tak semesti nya kan...jodoh tu di tangan Allah sepandai mana pun dia masak or ciri2 keibuan yg terserlah tak semesti nya jodoh dia dah dekat cuma itu satu kelebihan untuk seseorg itu je.

ayat-ayat tu lah org selalu shoot pada sy dan saya sangat lah lemau bila org berkata sedemikian...

ada je penpuan yg tak tau masak yg tak berapa suka budak2.. yg sangat rockers dan slumber tp jodoh nya cepat, sampai kan dia nk kawin pun orang tak percaya tapi sebalik nya pd perempuan2 yg ala2 mithali ni tp still jodoh nya lambat kan

sy percaya bila seseorg perempuan tu bila bergelar isteri automatic dia akan belajar dan pandai segala segi apa pun. Bak kata ustaz Kazim "kawin dulu, tahu lah nanti nak buat apa" so fikir2 kan

So makna nya jodoh bukan lah bergantung pada ke pandaian memasak or kelembutan or ada ciri2 isteri mithali sebab semua tu bergantung pada ketentuan Allah...jodoh Allah...redha Allah tu yg penting cuma semua tu ada lah kelebihan dan package pada seseorg perempuan tu.

saya nak share sikit pic kat bawah ni yg saya buat masa waktu lapang weekend yg lepas...bila sy bawa opis kwn2 kata benda yg sama, bila ckp cedap tu best lahh...tp bila ckp "yus dh boleh kawin sangat dah ni" lemauuuuuuuuuuu!!!!!!!





Sambal ikan bilis ni saya suka sangat nak buat nya pun agak leceh sebab kena kacau lama 2 jam, supaya boleh tahan lama..



Kek kukus ni request dari adik sy...dia ngidam sy lah kena buat...






kek coklat ni yg tak ingat dah yang keberapa kali saya dah buat..besa lah mula2 buat tu tak jadi tapi dah lama2 sedap hehehe (puji diri sendiri) ^_^

No comments:

Post a Comment