Monday, February 20, 2012

weekend terkezut....

weekend yang sangat mengejut kan, tak sangka ingat weekend kali ni mesti saya bosan tapi sebalik nye pula huhuhu...ok2 apa yg nak sy bagi tahu ada lah first....tetiba bila saya kat umah sy terfikir dan saya terus mesej kawan saya mohon maaf sebab ter emo hahahaha...pada hal ikut kan patut saya sound mcm tu, tp sy ni hati kering dan bila kena air dia akan basah, tak boleh lama2 nak marah or terasa mesti sy akan buat dee or memaafkan org dengan begitu mudah.

Bila kita dapat maafkan orang hati akan tenang dan minda akan terasa aman je..percaya lah dan itu lah yg saya rasa.

2 hari yang berturut membuat kan saya berfikir dengan waras dan akhirnya saya berasa aman dan damai. Ya Allah terima kasih diatas kurnia mu ini.

Percaya lah ayu dengan kebetulan dan Allah telah merencanakan sesuatu untuk engkau.

Hampir seharian sy dirumah, bila masuk petang sy dah mula rasa lemau, walaupun seharian dari pagi sy menghabiskan masa dengan memasak, mengemas dan melayan kerenah damia yg makin cerdik tu tp kalau dah bujang tu mesti nak keluar hehehe..bukan melepak ok seperti biasa hobi sy diwaktu lapang pasti sy akan berjoging dan ini lah masa nya dengan cuaca yg bagus memberi peluang pada sy.

jeng jeng jeng pertemuan yang tak disangka dan kebetulan sangat, tengah2 nak cari parking tetiba ada keta block kat depan dan bila diperhatikan "macam kenal" am dan kak zah kami pun bertemu dan lagi sekali gamat sangat keadaan bila dah berjumpa hehehe.

Niat yang pada mula nya nak berjoging hampir2 terbantut disebab kan pertemuan tu tp saya tetap kan niat saya yg asal utk berjoging hehehe..Lepas je joging saya sambung borak balik dgn mereka sampai pecah perut dan sakit2 mulut sebab duk gelak sakan.

Bila magrib baru kami beredar sesampai je kat keta, kami wish good bye..dan tetiba tanpa disangka, sesangat lah shock bila cermin keta sy diketuk oleh seseorg yang sy tak sangka, dia tuggu sy!!!! malu dah saat tu...tapi buat2 cool je...tak sangka dia sanggup tgk tempat joging tu dan mengharap sy akan joging dan kira2 haparan dia tak sia2 lah cuma yg sia2 nya 1 jam dah dia tunggu kat situ perggg...kata nya dia nmpk keta sy huhuhu..lelaki2!!! pasai penpuan sanggup, cuba lah kerana Allah huhuhu

Esok nya seperti diplaning minggu ini pergi kenduri kawin lg. kenduri lg. kenduri lg...berapa byk kenduri daaa...tp kenduri kawin yg ni kena lah pergi sebab beria dia jemput sampai kerumah.

kezutannn yang tak diduga utk kali ke tiga bg 2 hari berturut2. yang ni nak kata happy pun tak adalah sangat tp tangan ni tetiba jadi parkingsen hahaha..

kalau dulu ia kot sy happy gila tp skrg tidak sama sekali dan bila hilang dr pandangan trs sy jd "back to normal" hehehe kalau dulu mcm beruk dapat pisang hahaha

Bila kita dpt jumpa benda yang kita suka ofcos lah happy tp sekarang tidak lg "milik orang tu" pandang pun saya dah tak nak lalala...

Bila kita sentiasa ingat Allah dan mohon dipermudahkan segala yang sulit percaya lah Allah sentiasa mendengar dan setiap perkara yang Allah uji tu walaupun bentuk apa pun itu semua ada hikmah dan saya sangat bersyukur alhamdulilah...^_^

No comments:

Post a Comment